♥ follower

Isnin, 27 Disember 2010

DOBI MENDOBI


sabtu lepas takde aktivi yg menarik berlaku pun... memandang kan mak ayah nak dtg ari selasa nie so ting...ting... secara otomatiknye rumah hendaklah dikemas sekemas kemasnye... mcm dlm iklan fabreeze tu bl mak nak dtg rumah kelam kabut sembur fabreeze....

1. memula kite start dgn membasuh segala cadar2, sarung2 bantal, selimut2 yg ade.... rendam 2 3 jam pastu masuk mesin jer....



2. dua bijik kereta kat luar umah da bertukar kaler.. 1st car kaler itam bertukar kaler kelabu 2nd car kale biru da bertukar jd kaler itam..hahaha

so ape lagi kate rajinnnn!!!!! ambik baldi, ambik car shampoo start la cuci2 services, keluar peluh2 jantan suami i.. i tolong jugak tau tp tolong siram2 air jer..



3. basuh karpet pulak... tnye 2 3 kedai dobi semua tak terima servis cuci karpet yg jenis bulu2 kucing tu... adooii tambah lagi le keje ktorg membasuh karpet pulak... memula basuh 1 jer pastu tetibe ktorg da naik syeikh basuh 2 lagi karpet kat umah tu...teror kan ktorg..hahaha

(addooiiii sakit pinggang makkkk...)




tobat tak nak beli da karpet bulu2 nie... sakit pinggang nak basuh, nyaris bajet ciput beli yg kecik jer..kalau yg besor tu jenuh nak basuh...

ahad ktorg off dari sebarang keje.... mcm keje kilang pulak ekk...

malam nie nak sambung mop lantai pulak, habuk2 kasi clear....

kalau la mak bace blog anak mak nie sure menangis punye laaaa... hahaha

kemas umah cam nak raye jer... ♥





9 pengkritik hebat:

Eiymah Fahimah berkata...

Wah..rajin betul!Hehehe..bagus macam ni.Sekali mencuci semua benda nak cuci.Hehehe...terbaik lah!

MéuzAngelo™ XXIII berkata...

wahh.. rajen.. ktorg yg bujang ni punye la ssh nk basuh baju sendiri..

hantar dobi pun seminggu skali.. huhu

ada mokhtar berkata...

amboi rajinnye =)

Ena berkata...

wahhhhhhhhh..

tak pe demi mak punyer pasal kan.. nak ksi yg terbaik punyer.. :D

Yan berkata...

tengah mood rajin ye..Bagus tuu.. exercise

.:. Maa .:. berkata...

dasat la emma... semua benda bersih... sekali keta, karpet... ish3... bgz2... jp nk kol mak emma suh dia bc blog ank kesayangan dia ni. hik

~emma~ berkata...

Eiymah Fahimah: mmg terbaik la...smpai sakit2 pinggang..hehe

MéuzAngelo™ XXIII: bujang lg takpe nanti da kawin jgn buat cam2 tau..nanti mak mertua tak suke..hehe

ada mokhtar: rajin nie dtg kejap2 je.. he

Ena: hehe..demi mak, anak menantu penat pun takpe..

Yan: mood tgh rajin kak yan, kalau ikutkan rumah2 sekali nak dibasuhkan...

ma:mmg bgs pun ma..rase cam nak raye pulak..nak raye pun takde beria nak basuh cam nie..

::ku BUKAN aku:: berkata...

waaa....rajin2....cemerlang...hihihi...

Elin berkata...

cayalah kak emma...tolong basuh carpet kat umah i...hikhik.