♥ follower

Jumaat, 14 Mei 2010

mak, i ♥ u so much

salam...
entry nie sepatutnye sy post sembilan mei yg lepas (mother day)..
oleh kerana gmbr bersama mak baru sy scan so entry nie ter hold kejap...

untuk mak aka norazwa mat idris...
adik sayang sangat mak..
tak dpt nak digambarkan perasaan syg tu mcm mn...
mak adalah seorg insan yg terlalu special..
pengorbanan, ketabahan kita dlm mengharungi hidup amat susah nak dibalas..

mak.. teringat waktu dulu ketika ayah terpaksa membuat pilihan untuk pencen awal
atas sebab2 tertentu..
mak dgn tabah menjaga adik dgn abg...
suatu ketika ketika ayah masih kerja hidup kite mmg mewah..
ckp je adik nak ape semua dpt sekelip mata.. kalau tak dpt hari nie esk lusa mak dgn ayag akan usahakan jugak..:) teringat saat indah itu...
bila kejadian tu berlaku mak ttp tabah..
mak akan usahakn juga sedaya upaya...gaji kerajaan ketika zaman itu berapa la sgt..

mak...teringat ketika adik dpt melanjutkan pelajaran...
mak kate "pegi la dik, jgn jadi mcm mak..berapa pun duit pendaftaran mak sanggup bayar.."
mak..teringat masa adik dapat kerja di PTPTN...
mak kate " bole ke adik duk kat KL nie...? mak risau sgt.bole ke adik pg keje naik bus nie, berebut2 dgn org lain.."
aku: "mak adik bole, mak jgn risau.."
walaupun ketika itu perasaan nie tuhan je yg tau..maklumla PTPTN di Damansara, rumah sewa di Bangsar..kawasan sibuk yg semua org maklum...
mak..teringat kenangan ketika adik akan dinikahkan..
air mata mak tak henti2 mengalir...
adik faham perasaan mak ketika itu...air mata adik pun tak bole ditahan2..
selama adik belum kawin kite mmg selalu bersama, sentiasa bersama..segala rahsia kite kongsi bersama... tiba2 hari itu tanggungjawab mak akan diambil alih org lain..
nak bongsu mak akan dijaga oleh org lain.. mak risau kasih syg adik akan berkurangan..

mak..mak jgn risau..adik ttp seperti dulu..
ape2 pun adik akan bgtau mak...adik syg mak mcm dulu...
cuba adik tak bole nak balik selalu tgk mak mcm dulu...
adik da ade suami, pape pun adik kene mintak izin dkt suami..
selalu mak terlupa yg adikda kawin kan..? :)
pape pun yg berlaku adik syg mak...


sayang mak sepenuh hati :)

1 pengkritik hebat:

~ maa ~ berkata...

sgt terharu. (@,@)