♥ follower

Rabu, 5 Jun 2013

STOK SUSU EBM CAIR


Assalamualaikum...

Tarik nafas panjang-panjang and hempussss...fuuuhhhh..
Sedih la bile dipikir-pikirkan...

Lebih kurang 4oz x 30pax = 120oz  terpaksa dikorbankan.. 120oz tu weeiiii... 
Balik je dari kampung terus pg kat peti ais niatnye nak keluarkan 3 pax stok untuk Eshan bwk bekal ke taska, tengok-tengok eh kenapa peti ais ni cam tak tutup rapat nie... bukak bukak je rase nak jerit kuat-kuat, apasal la peti ais ni jadi camni, susu bahagian depan-depan semua cair.. luluhnye hati..huhu
Terus panggil hidhir, abang ke yg tak tutup peti ais nie elok-elok... dan dan salah kan suami kan...hehe
takpe la benda dah jadi kan... terus ambik besen asing kan susu mane yg da cair tu... nasib baik la susu yang duk belakang-belakang tu beku lagi, kalau tak nangis sampai esok pagi....

susu-susu yang telah terkorban


lepas kejadian nie sebelum keluar pegi memana mesti kene check dulu peti ais tu ok ke tak... tolak pintu peti ais tu rapat-rapat, pastu hidhir plak bg cadangan selotape je pintu peti ais tu..hahaha




keadaan stok sebelum kejadian...




keadaan stok selepas kejadian sehingga hari nie...
gigih nak kumpul stok lagi pas ni...

yang sedihnye bukan senang nak kumpul stok susu nie, sy bukan seorang yang dianugerahkan banyak susu, sekali pam Alhamdulillah dapat 5-8oz kadang-kadang bile tu 2oz pun susah nak dapat.. 
Eshan plak memang demand tinggi, 4oz x 7 botol antar taska.. fuuhhhh
takpe sayang mummy akan berusaha lebih gigih lagi pas ni untuk kamu...






9 pengkritik hebat:

·٠•●♥ NOR ♥●•٠· berkata...

kuatkn semangat yer... kalu nor tu dah give up dah ... tabik spring la kt emma... =)

mamaamni.blogspot.com berkata...

allah maha Kaya Emma..sabar yea...emma..srg yg kuat smgt..cayok2...

aThidEaN berkata...

aaaa sedihnya
tp jgn sedih lama2..
kite pon pernah jadi camni. buang camtu je.

.:. Maa .:. berkata...

sedeyyyyyy... hukhukhuk.... i prnh alami kejadian yg sama... deep freezer xttp rapat, esknya baru perasan, nasib xcair abis, ada lg beku sikit susu dlm btl... fuuuhhh.... sama cam emma, lps kejadian tu asyik tgk pintu peti je risau kaannn... -.- kuat smgt ye ;)

~emma~ berkata...

·٠•●♥ NOR ♥●•٠·: tu la nor mmg kene kuat semangat...

~emma~ berkata...

mamaamni.blogspot.com: tq c.ma, anak br sorg c.ma so mmg kene kuat semangat, kalau da 2 3 tak tau la camne nanti..hehe

~emma~ berkata...

aThidEaN: aah aThidEaN tak bole sedih lame2 kang stress lg sikit susu plak kan.. takpe kumpul lagi.. :)

~emma~ berkata...

.:. Maa .:.: kannn ma, skrg nak keluar p memane sure tgk dulu peti ais.. ma kan idola i, nak kumpul stok susu byk cam ma gak tak tau la bile nye...

ibu chiqamie berkata...

emma....pasni kene menuntut blk dgn emma & maa. 4 thn lps pye kekdah dh lupe ;-D hahaa...baik pye dgn segala pam sume dh juai :-)