♥ follower

Rabu, 28 September 2011

Al-Fatihah untuk arwah abang...

Assalamulaikum...
lama blog sy sepi.. tanpa cerita tanpa kata-kata.. hari ini kekuatan datang untuk sy cerita kan sesuatu..
lemah rase badan ini.. semua yang berlaku bagai mimpi untuk saya dan keluarga...
pergi nye seorang abang.. perginye satu satu anak lelaki kepada mak dan ayah...
perginye seorang teman untuk sy becerita, perginya seorang teman untuk mendengar luahan perasaan adik bongsu yang sungguh mengada... perginye seorang insan yang amat penyayang, prihatain dan bertanggungjawab... sunyi tanpa abang sekarang, takde lg usapan lembut tangan abang di kepala adik setiap kali kami bergurau... takde lagi cerita2 lawak yang selalu abang ceriakan kami sekeluarga... errmmm...

semuanya berlaku pada 2 September 2011 bersamaan 4 Syawal 1432H pada 8.52 malam pada hari jumaat...
Ya Allah beratnye ujian Mu untuk kami sekeluarga... Pemergian abang terasa melayang separuh nyawa adik..
Masih terngiang2 di telinga ketika kali terakhir adik mendengar suara abg di wad kecemasan tempoh hari.. "adik.. adik.. jgn tgl abg sorg2 dik..." smbil tangan terkapai2 memanggil sy... Ya Allah kalau sy ada bersama abg ketika itu mungkin panjang lg nyawa abg, tp kami redha dengan kententuan Allah... Dokter2 telah berusaha untuk selamatkan abang, tp satu satu organ abang tidak berfungsi.

Mak...
Tabahnya hati mak menerima dugaan ini, anak kesayangan mak telah pergi mengadap Ilahi... mak kuatkan semangat untuk kami walaupun di tanah perkuburan sewaktu abang selamat dikebumikan kaki mak lemah untuk melangkah balik... sedih nye Ya Allah...

Ayah..
Rela tukarkan nyawa ayah demi abang.. tidak percaya anaknye telah tiada sekelip mata.. tp ayah redha setelah mendengar kata kata menguat semangat seseorang... 

Saya...
terpaksa kuatkan semangat untuk mak dgn ayah... kalau sy sedih dan mengeluarkan air mata, mak dgn ayah apekan lagi... Ya Allah kuatkan semangat aku.. Penat rupenya jd org yg kuat, terpaksa tahan segala walau hati ini rasa ingin meraung sekuat hati ketika di hospital tempoh hari... air mata tak pernah kering sehingga sekarang...  

Rupa rupa nya adik abang ini kuat dan bukan penakut setelah abang tiada... adik iring jenazah abang di hospital, adik uruskan van jenazah untuk abang, adik teman abang di dalam van jenazah smpai la ke kampung...adik bukan penakut rupenye macam dulu... dua minggu tidur tak lena teringat kan abang..

Hidhir sebagai penguat semangat di ketika ini...

entry kali nie da lame tersimpan di dalam draf.. Setiap kali menaip mata berair, so logout je blog sebagai penyelamat sebelum hidhir nmpk... 

Gambar kenangan kite... errmmm... tak bole nak truskan cerita, nanti2 bile keadaan da reda hati da tenang bole la teruskan cerita...








ramai yg kate abang sangat comel waktu kecik2 dulu... 
senyum tengok gambar lame2 nie.. 

Al-Fatihah untuk arwah abang, doakan roh abang dicucuri rahmat dan tenang di sana... Aminnnn...










10 pengkritik hebat:

aThidEaN berkata...

Al-fatihah Emma.
tabahkan hati yer.
IAllah abg Emma tunggu di akhirat.

.:. Maa .:. berkata...

Al-fatihah...

w/pun luaran nmpak emma lembut... tp emma kuat utk dugaan seberat ini... huhuhu, sedihnya... xdpt bygkan klu ditempat emma.... tabahkan hati, moga terselindung hikmah disebaliknya. insyaAllah... T_T

::ku BUKAN aku:: berkata...

Al-Fatihah..
sangat sedih bace entry nie..mcm nk menangis plak...

sabar la banyak2 ea...tabahkan hati..semoga roh abg dicucuri rahmat...InsyAllah..

~naddy~ berkata...

alfatihah...
sayu je dgr semua neh,. sedeyh... :(

emma sabar ye,,, doakan arwah. :)

Elin berkata...

Bergenang air mata org baca ni kak emma. Hope kak emma tabah..ini semua ketentuan Allah, da ditetapkan Allah. Semoga kak emma menjadi penguat semangat tuk mak and ayah kak emma. Org pun mcm terkejut bila ma msg masa raya aritu..baru jer org jmpa die masa beli kuih kat gerai kak emma kat teluk intan bln puasa aritu...sempat sembang2 dgn die. Al Fatihah untuk arwah..semoga arwah tenang disana..dan tergolong dalam org2 yang beriman...Amin.

p/s: abg kak emma mmg cute..mcm gegirl...comey.

Hafida Amy berkata...

takziah kak..alfatihah utk arwah..semoge k emma terus kuat demi mak dan ayah..insyaallah akan bertemu semula disana..sedih sgt bace smp dh nk nangis dh tp tahan je..

Tanpa Nama berkata...

Untuk Emma sekeluarga, tabah dan sabarlah di atas dugaanNYA.
Tuhan lagi menyayangi dia.

Semoga arwah tenang dah ditempatkan di kalangan para solihin di sana.

Al-Fatihah.

~dakpink.blogspot.com~

jenanese berkata...

innalillah...

al-fatihah buat arwah

Tanpa Nama berkata...

takziah utk Emma sekeluarga. semoga rohnya ditempatkan di kalangan para solihin.

-tyneedy-

♥ azura wif lurvee ♥♥ berkata...

sedihnya. Alfatihah buat arwah. Semoga ditempatkan dikalangan orang-orang yang beramal soleh. AMin Ya Rabbal Alamin.

Bertabahla emma dan keluarga. Allah lebih sayangkan abang kamu.