♥ follower

Selasa, 28 Ogos 2012

3 bulan sudah...


Assalamualaikum...
3 bulan blog kesayangan terabai... fuuhhh lame nye untuk i recover dr semua kesedihan..
Untuk kawan yg dah tahu, ucap takziah and ziarah terima kasih i ucapkan..
Tp ade gak kawan2 yg tak tau berita sedih ni..

3 bulan sudah ayah tercinta meninggalkan kami.. 
3 bulan lepas pada 28 Mei 2012 (Isnin) pada pukul 5.30 pagi..
Tiada sebarang penyakit and ayah pergi dengan tenang and mudah sekali..
Tiba-tiba rebah dan pergi buat selamanya..
Terima kasih Ya Allah, Engkau mempermudahkan segala urusan..
Kami suami isteri kebetulan cuti pada hari tersebut, dapat mengadap ayah untuk kali terakhir, menguruskan sehingga ayah selamat dikebumikan..

Semoga ayah tenang dan aman di sana..
Pemergian ayah kekuataan untuk mak, adik and suami kat sini...
Kalau ayah ade lg sure ayah bangga dengan kekuatan mak...
Mak da start belajar kereta balik... Kereta kelisa adik mak da bawak smpai ofis..
Mak tak nak menyusahkan org katenye, biar mak usaha sendiri.. 
bangga dengan mak setelah lesen kereta jadi pekasam selama berbelas tahun and sekarang mak gunakan juga walau ade ketakutan disebalik kekuatan...
Alhamdulillah hari raya baru-baru ni kami sambut dengan penuh kekuatan..
Walaupun tiada bju raye tp mak tetap masak juadah raye mcm biase tp kali nie ketupat pulut mak tak buat sbb da takde sape nak anyam ketupat lepas ayah takde...

Raya ketiga baru berkesempatan nak ziarah kubur ayah and abang, 
mesti ayah dgn abang tertunggu-tunggukan..
Sampai je tanah perkuburan adik da jeling-jeling kat mak, genggam tangan mak kuat-kuat and stanby mane la tau kot-kot kaki mak lemah longlai untuk melangkah...
Tapi tak pun.. mak tetap kuat..
Bangga dengan mak...

dan semalam baru start keje setelah 3 bulan cuti 
(sebulan cuti rehat + mc, 2 bulan cuti separuh gaji) teman mak..
antar mak and ambik mak dr ofis mcm ayah buat dulu-dulu..
sambut Ramadhan dengan mak and buat kuih dgn mak..
semalam berat hati sangat nak tinggalkan mak, tp sampai bila kan, kehidupan harus diteruskan..

Semoga arwah ayah dan arwah abang tenang di sana..
Semoga Allah memberi kekuatan berterusan dan perlindungan untuk kami di sini..
Al-Fatihah.. 







5 pengkritik hebat:

rose berkata...

..emma..
salam takziah atas kehilangan 2 insan tersayang...
bukan senang menerima hakikat abang+abah telah pergi selamanya..
jika rose berada ditempat emma,hati ini pun belum tentu kuat terima segalanya..
tetapi inilah qada qadar n ketetapan Yang Maha ESA..
kita musti redha sekalipun hati berat melepaskan mereka pergi..
sesungguhnya semua ini bukanlah yang kita pinta tapi DIA lebih tahu segalanya..
moga arwah abang+abah emma ditempatkan dikalangan orang yang soleh...ameennn...

♥ dak pink berkata...

Bertabahlah atas ujian yang mendatang ye Emma.

Selamat hari raya.
=)

mamaamni.blogspot.com berkata...

emma...sedih dan bangga juga sy bca bingkisan dan coretan emma kalu ini dan bnr2 kagum pd kepasrahan emma n mkcik azwa...mga roh insan tersayang tenang disana..hrapan mga kita semua disatukan dgn insan2 tsayang di pdg mahsyar kelak.amin...wa kullu am waintum bikhair....

mamaamni.blogspot.com berkata...

emma...sedih dan bangga juga sy bca bingkisan dan coretan emma kalu ini dan bnr2 kagum pd kepasrahan emma n mkcik azwa...mga roh insan tersayang tenang disana..hrapan mga kita semua disatukan dgn insan2 tsayang di pdg mahsyar kelak.amin...wa kullu am waintum bikhair....

Ajulaa berkata...

Salam Takziah dan bertabahla sahabat ,

Kagum dengan ketabahan ibu awak.
Same goes to my mom and dad ..
=(