♥ follower

Memaparkan catatan dengan label HARI RAYA. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label HARI RAYA. Papar semua catatan

Rabu, 13 Ogos 2014

Cerita Raya Aidilfitri 1435H

Assalamualaikum...

Dah nak abis raye baru la sempat nak update story pasal raye kan.. bz la dengan keje opis...
Raye kami biasa biasa je.. lepas arwah ayah dgn abang meninggal mood raye pun dah berubah, semua serba sederhana...

Malam sebelum raye:
Orang lain duk sibuk sibuk kemas rumah nak raye, yang kami ni duk sibuk sibuk kat gerai..hehe
Eshan harraz pun teman walid berniaga smpai kul 1 pagi..hehe



nampak takkkk... kul 1 pagi pun eshan masih lagi aktif... makin malam makin aktif budak ni.. ni la agaknye pembawaan time pregnant dulu.. memang tak suke tido alih2 dapat kat anak susah beno nak tido...

Raye pertama:

Raye pertama mesti la dekat belah i, kalau tak mak raye la sorang sorang kan... sob..sob..
pepagi tu jugak kelam kabut gosok gosok baju..
mane taknye malam raye tu duk sibuk berniaga kan.. hehe

Lepas walid dengan pakcik balik solat raye terus zassss p beraye rumah mak mertua pakcik kat sabak bernam.. 





Eshan harraz naik kete dengan opah so boleh la mummy selfie sesorang jap.. kalau tak sure si kecik tu nak menyelit same...







eshan with mak ngah 

Petang raye terus balik kampung Kuala Kangsar sebab esok nak ziarah kubur ayah, abang, atok, opah and FIL...


Raya kedua:

Raye kedua dah takde hero-hero ni pakai baju melayu.. pakai t shirt je sudah.. baju melayu tempah sepasang je.. kalau tempah 2 3 pasang kang terperuk je dalam lemari tak pakai pakai..


ni la keje nye kalau dpt main tab/henfon memang sukeee...






menyengeh eshan dengan opah ye...

Al fatihah untuk arwah abang dan ayah... 
raya kedua tanpa ayah dan raya ketiga tanpa abang

Raye ketiga dah sibuk buat bahulu sebab ade orang tempah utk kenduri... Alhamdulillah rezeki
Raye keempat walid dah start keje, raye kelima mummy pulak dah start keje..

Minggu depannye pulak sibuk beraye sakan belah walid... hehe







Rabu, 4 September 2013

ESHAN HARRAZ BERHARI RAYA 1434H

Assalamualaikum..

Lama betul tak update blog, tak berkesempatan story nye ade je nak cerita..
Alhamdulillah sempat jugak post pasal sambutan hari raya sebelum bulan syawal habis.. yeeiii...hehe

Raya tahun ni kami raya bertiga.. Lepas arwah abang dengan ayah meninggal hari raya kami sambut biasa-biasa je.. ala kadar orang kate.. Mengenang kan dah ada orang baru dalam hidup kami gagahkan diri jugak cari baju raya bertema tahun ni.. Opah eshan a.k.a mak pun dah tak sedih-sedih lagi pagi raya, mane taknye cucu nye duk melekat dengan opah je kojenye sampai opah pun tak sempat nak sedih-sedih.. Pandai cucu opah ambik hati kannnn so duit raya pun opah bagi lebih sikit... huhu...

Alhamdulillah suami sangat memahami situasi sebab lepas abang dengan ayah meninggal raya pertama memang dibelah isteri je sampi bile-bile... huhuhu

raya pertama: rumah mak @ rumah opah eshan

baju tema le konon nye ni, tp baju mummy tak siap sebab lace tak sempat nak jahit...
sekarang bile anak breastfeed mummy pun kene tempah baju yang berbutang depan...
tudung pun tak sempat nak beli baru so taram je tudung opah mane yg sesuai....


eshan harraz mummy... encem tak..???
pakai songkok besar, beli yang besar sikit takde la pakai kejap je kan...

opah eshan.. tengok-tengok melekat dengan opah je kan..
mummy relex relex je makan, bile lapor nak susu baru nangis-nangis cari mummy...
tau pun...

berat badan mummy dah kurang dari 50kg..
huhu kurus sekeping sekarang, baju pun lose je...
tak cantik kan kurus-kurus sangat, nak berat cam dulu 52kg....

nampak tak tong nasi kaler pink kat belakang tu..??? opah eshan masak banyak nasi hujan panas pagi raya so memang makan nasi tu la sampai ke malam... hehe

mummy takde chan nak take pic dengan eshan... sob..sob..

eshan dengan mak ngah.. mak ngah rajin bebeno layan eshan...

sian pakai songkok tutup dahi terus...hehe
tak bukak-bukak songkok tu mungkin sebab dah biase pakai topi kot sebelum ni...


makcik dan pakcik pakcik eshan @ sepupu-sepupu mummy


eshan dengan pak su boy...

opah dengan tok cu eshan.. (adik mak)


mummy ape hal..???


adik opah (tok cu and opah cu)

raya ke-dua: balik kampung kuala kangsar
(ziarah kubur abang, ayah and abah mertua)


sebelum balik kampung kite bagi eshan tidur puas puas dulu ek...






otw balik kampung, so takde pic sangat untuk raya kedua sebab dari pagi sampai petang memang aktiviti ziarah kubur je..
so 1st time eshan ziarah kubur tok dengan pak long emmi..
kalau lah arwah masih ada kan mesti lagi seronok hari raya kami...
arwah tok tak sempat nak bercucu, pak long emmi pun tak sempat nak ada anak sedara... sob..sob...

raya ke tiga: beraya kampung kuala kangsar... 
  

pakai baju ni rupe cam orang mengandung pulak kan...





cucu opah.... hehe









peefffff entry penuh dengan gambar je.. takpe la lagi 2 hari dah abis dah syawal kan...
so sebelum terlambat SELAMAT HARI RAYA dari kami sekeluarga, maaf zahir batin jika ada terkasar bahasa dan terguris kata...