♥ follower

Memaparkan catatan dengan label makan-makan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label makan-makan. Papar semua catatan

Rabu, 29 April 2015

Boat Noodle, DPulze, Cyberjaya

Assalamualaikum..

Pertama kali cuba dan pertama kali tahu ade Boat Noodle dekat Cyberjaya.
Dah lame mengidam nak makan Boat Noodle sejak jadi viral dikalangan blogger...

pastu tgk ade kawan update kat FB katenye Boat Noodle dah ada kat Cyberjaya,
terus laju laju ajak kawan ofis...
sampai-sampai je dah kene que, teringin punye pasal sanggup la beratur kan..

pertama kali tengok menu, dah terpinga-pinga xtau nak oder macam mane...
ok kite belasah je oder ape yang teringin nak makan.

oder noodle pathumthani & ayutthaya
oder dessert ka num tuay (rasa ala2 kuih pelita)
oder grill chicken meat ball
oder air



semangkuk rm1.90, lepas la 2 3  sudu makan so harus la kene oder 3 4 mangkuk baru la kenyang kan..

mangkuk bertengkek-tengkek






kesimpulan: sedap pada yang suka makan pedas-pedas.. air pun sedap cukup rasa...
semalam repeat makan lagi kat sini...  

Isnin, 8 Oktober 2012

Bukan mengidam tapi teringin


Semenjak mengandung nie mcm2 makanan teringin nak makan...
bukan mengidam pun tp teringin je..hehe
yang pelek nye teringin nak makan lontong kat kedai ADIK ABANG area bandar baru salak tinggi tu je... mengade2 kan... Nasib baik suami rajin melayan...


lontong kat sini mmg sedap la...

tetibe tertengok pulak pulut + rendang...
da teringin pulak... 







Isnin, 4 April 2011

jom dating...

jumaat lepas tetibe je en.suami ajak p dating kat port dickson... sangat teruja tau ye la lame tak jenjalan p PD.. tp tak syok gak coz p malam.. tak nmpk pape pun.. takpe la jnji tak boring duk umh..kiki
ronda punye ronda tetibe nmpk le lori jual steamboat kat tepi pantai tu... so jom pekena steamboat sat...


meja mmg disediakan.. besila atas tikar ala2 besantai di tengah malam hari..
wah romentik gitu...

steamboat bole tahan sedap gak..


nie la rupenye.. sikit je ambik coz baru lepas makan...

esk2 sesape yg jmpe lori steamboat nie and meja kecik2 tepi PD singgah le ekk... bole mkn smbik besantai2...

*** nk balik je tetibe en.suami migrain coz mkn telebih ajinomoto kot kat kedai mkn sblm ktorg gerak p PD..  so aku la yg mengambil alih drive..ke en.suami tetibe je buat2 pening kepala..huhu


Selasa, 1 Februari 2011

JJCM: JM Bariani House


assalamulaikum semua... ala2 cikgu pulak bg salam kat anak2 murid..huhu

entry kali nie kite cite pasal tempat makan yg kami kunjungi.. ala jalan jalan cari makan (JJCM) la konon... nak tnye skit kat korang2 semua..!!! korang tau tak JM Bariani ade cawangan kat Alamanda...??? tau ekk..??? so sy sorang je la yg ketinggalan.. aduussss... mmg ketinggalan pun coz sy br dpt tau 3 hari lepas... ape la ko nie emma cam katak bwh tempurung je sedangkan da bertahun2 duk soping2 kat Alamanda...

cam mn rahsia nie bole terbongkar...????

alkisahnye bermula begini... si suami and si isteri nie berjalan2 la smbil tgu time nak tgk muvie KHURAFAT at gsc alamanda... jalan punye jalan pastu perut nie da pedih2.. bayangkan la smpai alamanda kul 8.30mlm tiket muvie kul 11.10mlm... ambiikkkk ko... da abis pusing da semua kedai2 kat situ... so pikir punye pikir tak tau nak mkn ape, nak mkn kat food courts cam tak best, fast food cam tak best jugak, steam boot cam tak best gak.. so pg la si suami isteri nie kat infomation directory... pastu terjumpe la perkataan JM Bariani.. errmmm JM Bariani..??? ade ke kat sini..?? mereka tertanye2 sesama sendiri.... haha kelakar punye ayat... cari la dorg nie pun.. last2 jmpe... yahooo kalau dr dulu da tau mmg pekena nasi beriani la setiap kali pg..huhu

tu la cite nye... so kpd sesape yg tak tau lg bole la pg, tak yah la pg Jm Bariani House bangi kalau kebetulan ade kat alamanda....


yaa betul.. air pink untuk si isteri..

sape penah pg JM Bariani kat bangi tau la menu2 nye..

bariani daging....

dalca and acar

suasana persekitaran... lepak luar lg best dr duk dalam kate si suami coz senang nak merokok...ish ish kate TAK NAK pd rokok...

restoran2 lain di sebelah.

muka kene pakse minum air pink sampai abis... adooii kembung perut...

si suami yg kekenyangan... buurrrbbbbb Alhamdulillah...





Selasa, 7 Disember 2010

SABA Restoran


1st time sy makan kat retoran nie... mmg fames gile restoren makanan arab nie..

sebelum nie duk dgr2 cerita jer...

tp mmg diakui best giler... makanan and rase mmg kene dgn tekak melayu sy.. penah la 2 3 kali makan makanan arab nie coz sy bekerja under fakulti quran & sunnah so pensyarah2 kebanyakan org arab so kalau ade jamuan2 dorg nie suke sgt oder makanan arab... mmg tak bole la lawan makanan kat SABA nie...

memula nk pg huru hara call ustaz2 nie tnye jalan camne nak pg situ... GPS tak bawak so terkulat2 la duk cari jalan and after pusing2 kat cyberjaya and tunjuk arah oleh ustaz mizi and ustaz kamel berjaya jugak smpai... TQ yer ustaz2 atas petolongan...hehe

tp tolong jgn tnye ek menu ape yg ktorg makan... hahaha...nak oder pun terkulat2 nasib baik waiter tu melayu...

lepas kempunan nak makan kat sini....


air org arab... ade byk perisa...strawbery, apple and more

sos arab..rasenye kicap..masam2 skit...

nasi nie sepatutnye makan untuk 2 org tp 4 org pun bole... byk giler..

ayam kabsah... reasenye la...




Khamis, 4 November 2010

roti impit punye cite



sape penah makan roti impit nie...????

meh story skit.. nie lunch time smlm punye hal..

almaklum la sekarang kan musim study week so cafe kat unibiseti sy nie pun ala2 suam2 jer, makanan pun takde yg menarik and ade pulak yg ambik kesempatan tutup smpai la bukak semesta baru nanti.. mentang2 la student2 takde.. dorg igt staff kat sini diet2 kot tak makan... haha

so smbil jenjalan cari mkn kat PKP terjmpe la kiosk comel tersorak skit ni.. cam menarik je menu nye roti impit + mocca shake only rm5 je.. haaa ko sape la yg tak nak beli tengah2 lapo kan..

nmpak sedapkan..?? mmg sedap pun..


siap pemegang lagi...

nie la air mocca shake..bole pilih coklat, cuppochino and mocca

geng2 yg sekapal and sekampeni dgn sy kalau tak tau nak mkn ape lunch arini jom la try... yang penting halal... ♥



Khamis, 21 Oktober 2010

time lapar teringin nak makan BK pulak...

petang2 camnie mula la perut nie buat hal..kerukkk kereekkk da bunyi..pastu mule la teringin nak mkn mcm2..

kalau dapat pekena Burger King sedap nye la.... burger mushroom BK single tetap di hati...
adddoooiii teringin nyeee.. kat Nilai takde la pulak BK..kene la pulak p Alamanda...








ermm.. gebu2 je kentang kalah Mc'D..huhu


sedap kan... maklum la nak dkt kul 5 , otak pun da pikir makanan je nie...☺




Isnin, 18 Oktober 2010

makan-makan kat IKEA

sabtu lepas takde rancang pun nak p memane just en.suami tnye nak mkn ape tghari ni so sy pun sesaje la gatal mulut ajak p mkn kat ikea..hehe (tetibe je teringin nak pekena meatball..nyum..nyum...), en.suami tnpa byk soal setujukan aje rancang isteri.. isteri sengeh sampai ke telinye le...hehe..

so siap2 cpt2 and zaaazzzzz.... sampai ikea... xcited cam 1st time smpai ikea je rasenye..:)

smpai je ikea terus p food court, and oder la makanan yg sy teringin sgt tu... :)

Swedish Meatballs with fries (5 ketul je kang membazir tak abis)

tak igt la menu nie ape yg tau peha ayam..

The famous Daim cake - huhu sedapnye...

pas mkn baru la window soping kat ikea.. ye la nak soping2 peruntukan tak berape nak ade maklumla tgh2 bulan nie... pejam2 mata je la tgk barang2 yang berkenan tu.. pegang2 skit2 barang tu, belek2 and ckp kat en.suami len kali kite beli ek..huhu (kesian je bunyi nyekan..haha)

masalahnye benda yg sy bekenan tu semuanye mahal2..haha

sy bekenan rak bertingkat kaler putih merah tu...

set pinggan and 2 seat table tu...huhu

takpe la janji lepas gak la kempunan nak makan meatball kat ikea..





Isnin, 11 Oktober 2010

hari raya USIM

29 syawal lepas ade makan2 besar untuk kampeni tempat sy bekerja..

da tentu la jemputannye staff2 kampeni & mmg smbut besar2an coz jmeput semua student 1 kampeni dtg...huhu

nak ambik makan pun kene berebut2 dgn student2 nie.. mmg mencabar sungguh cam bebudak pun ade time berebut nak ambik eskerim aritu..takpe janji dpt makan & ilang kempunan...

kali nie majlis buat kat pavillion USIM jer.. panas usah nak cite la... makan punye psl tahan je la..

memasing melaram dgn baju raye, mn yg suami isteri keje 1 kampeni berpakaian senondon la dorg.. best kan..??? (tetibe terasa jeles dihati...huhu)

jom layan pic... la la la ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ (best pulak type simbol nie..maklum la i da reti nk type jd simbol2 nie..huhu)

memula smpai, semua muka konpius tak tau nak duduk kat mn...

rakan2 fakulti kak sue, ma, kak fiza, yan, fiqa & en.azizi

su pun nak join jugak..huhu
yan dgn en.azizi sedondon nmpak...☺

mmg terbukti panas tgk ambik gambr dgn dahi yg berkerut2...

gerai kami (gabung fakulti) menu: ayam tergolek

muka da kenyang memasing...

amca & mama


see see student + staff kampeni

** mood: malas da nak edit2 gmbar so upload terus dr camera...